torsdag 12 november 2009

Techone SuperJet del:4

Dags att montera servon och linkage på super jet!

Allt man behöver finns med i satsen, kolfiber pinnar, bockade pianotrådar, krympslang, roderok, kardborre (till batteri).

Servona bör limmas fast (enklast med foamsafe CA) innan man börjar montera roder linkaget.

Det är väldigt enkelt att sätta roderoken på plats eftersom det redan är markerat med små hål där man ska sätta dom!
stötstängerna får anpassas lite i längd innan man monterar pianotråden och värmer fast den med krympslang, när man har dubbelkollat att servona är centrerade så brukar jag fixera dom med en droppe CA lim.

Flyg färdig!

Det enda jag hade problem med i det här bygget var o-ringen till propellern!
den var för liten för att gå att använda, så jag fick använda en jag hade liggandes..

En sak jag undrar lite över är vad kolfiber pinnen som följer med är till för, jag antar att man ska styva upp vingen med den, men den nämns inte i manualen, och jag tycker inte att den verkar behövas så jag ska provflyga den utan.


Fortsättning med provflygning och sammanfattning kommer...

Inga kommentarer: