torsdag 26 november 2009

Det är Japanernas fel!

Det är dom där Japanernas fel att jag är såld på microflyg!
Jag tror det var i början av 2000-talet (jag minns inte exakt år), jag hade haft ett uppehåll ifrån RC flyg i ett par år, men så såg jag en youtube film ifrån japan där dom flög med micromodeller och jag var genast fast!
det var innan Silverlit släppte sina X-twin och Palm-Z flygplan så det fanns ingen billig väg in i beroendet, så jag beställde det minsta grejorna som fanns på marknaden, 4500kr gick det på (bara en magnetisk actuator kostade 360kr) och grejerna var näst intill värdelösa...
det gjorde att jag tappade suget litegrann på micro grejerna ett tag, men jag var redan fast i beroendet ändå, borstlösa motorer och lipo ackarna hade just börjat komma på allvar och det gjorde att el-flyget var helt klart intressant, så modellflygar karriären tog fart iallfall...
senare tog jag även upp miroflyget igen, speciellt när silverlit grejerna kom så blev det så enkelt att få tag på billig utrustning att experimentera med!

Och som ni kan se på filmerna nedan så ligger Japanerna fortfarande långt före oss andra...



Inga kommentarer: