söndag 8 november 2009

Techone SuperJet del:2

Manualen har fina färg bilder som visar bygget, och även lite text som beskriver bygget.
texten är inte jättebra men bilderna räcker gott.
både manualen och Mft.nu rekomenderar att man använder foamsafe CA lim till bygget, och det rekomenderar jag också, men själv glömde jag att beställa CA lim, och peppad som jag var att börja bygga så valde jag att använda UHU-por som jag hade hemma istället...

Bygget har börjat, ett stöd spant i vit depron har limmats ihop med båda kropps sidorna och även botten är limmad på plats. alla kropps delar (utom depron spantet) är gjort av epp så det här lilla planet kommer nog tåla en hel del stryk!

Enligt manualen ska överdelen på kroppen på plats innan vingarna ska dit, men eftersom jag använde UHU-por så var jag tvungen att sätta dit vingarna först för att komma åt att limma.
vingar och fenor är gjorda av depron som har en hård glansig yta som gör vingarna förvånansvärt styva.

Nu är även kropps överdelen och fenorna på plats, alla delar passade ihop perfekt och bjöd inte på några konstigheter.
bygget gick väldigt snabbt och det hade gått ännu snabbare med CA lim. nu ska bara motorspantet på limmas på plats och sen börjar installationen av motor och servon.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer: