måndag 30 november 2009

Techone SuperJet del:5 provflygning

Jag har tillsist fått chansen att provflyga min Techone SuperJet!
jag filmade även flygningen, men jag glömde stänga av autofokus så filmen blev inget vidare...

Jag måste säga att jag är väldigt förvånad över hur stark den lilla motorn är!
jag var lite skeptisk när jag byggde planet om motorn verkligen skulle räcka, men den räcker mer än väl till, och det går utmärkt att bara mysa omkring på halvgas.
tyvärr så trodde jag att tyngdpunkten var satt lite väl långt fram i beskrivningen och satte den vid 1/3del av ving kordan som brukar vara brukligt, men det visade sig vara på tok för långt bak, den flög väldigt nervöst och typiskt baktungt...
nu efteråt ångrar jag att jag trodde att jag visste bäst och inte satt tyngdpunkten där dom angav i beskrivningen...

Nu har jag satt på en längre sladd på batteriet så att jag kan lägga batteriet längre fram i nosen, så att jag slipper lägga bly i nosen. nu ligger batteriet på kanardvingen (inne i kroppen) och nu är tyngdpunkten där dom anger att den ska vara i beskrivningen, jag är väldigt spänd på att se hur den flyger nästa gång!


Inga kommentarer: