lördag 7 november 2009

Techone SuperJet del:1

Nu har jag hämtat min Super Jet på posten!

I lådan är allt prydligt och fint!
Jag valde att köpa till det rekomenderade motor/fartreglage/lipo/servo paketet (power pack2 på mft.nu) och det är den lådan som syns i det övre vänstra hörnet.

Powerpack 2 inehåll: Motor: C05 Outrunner kv 3700 (4,4gram), ESC: 7 Amp, Servo: 2 x 2.5g, Propeller: GWS 4x2,5 GWS4025), Batteri: 7,4V 200mAH lipo 20C.

Det enda som behövs för en komplett modell är en mottagare, mft.nu rekomenderar AR6300 om man flyger 2.4ghz, eller Penta micro om man flyger 35mhz.
jag kommer använda min Penta profi (3.5g) eftersom jag väljer att flyga 35mhz.

Alla delarna utlagda på golvet, längst ner syns en kolfiber list till vingen.
nu är det bara att börja bygga!
jag har aldrig ägt ett plan med kanard vinge tidigare så jag är ser verkligen fram imot att få flyga denna lilla modell!

övrig info:
Längd:420mm
Spännvidd: 442mm
Flygvikt: 55-63g (med ack)

Fortsättning med bilder av bygget följer snart...

Inga kommentarer: