fredag 20 november 2009

Budget slowflyer fortsättning del2

Jag har flugit med min Budget "LRF" i vardagsrummet ett par dagar och den flyger riktigt bra!
det roligaste är att starta på full gas ifrån byggbordet, den behöver bara några cm startsträcka för att det ska bli en lyckad start, sen gäller det att dra av gasen fort för att inte hamna i taket!
sen går det utmärkt att bara puttra omkring på lägsta gas, den skulle nästan behöva ett lägre gas läge för att inte stiga.
ibland går det att göra åttor också men det är inte helt problemfritt, men den svänger bättre åt ena hållet.

Jag skulle kunna vara helt nöjd, men då skulle jag ju aldrig få veta hur den skulle flyga med två vingar...


Nu har mitt budget flygplan två vingar!
jag gjorde även ett par nya hjul i depron, balsa hjul skulle nog bli bättre men den behöver ändå inte rulla så mycket så depron hjulen duger.
jag har bara gjort några inledande provflygningar, så det är svårt att avgöra om den har blivit långsammare eftersom den var väldigt långsam redan innan, men jag tycker den känns lite stabilare nu!

Jag ska jobba lite mer med trimningen innan jag kan avgöra vad som är bäst.

2 kommentarer:

MiquePe sa...

Det blev en riktigt cool dubbeldäckare av det, ju! Det verkar så lätt när du gör bygger, men man anar att det ligger en mycket rutin med mikrobyggande bakom.

/Mikael

skunk sa...

Tackar!
det är en del rutin, men har man bara lite tålamod så är det inte så svårt.
det gäller dock att planera sitt arbete väl!
fördelen med såna här byggen är att det inte kostar så mycket om man misslyckas..