fredag 2 oktober 2009

Ny inspelnings enhet JXD318

Jag har skaffat mig en ny inspelnings enhet!
Jag blev så irriterad på min Pinnacle video device som bara spelar in när den känner för det, så jag beställde en JXD318 mediaspelare som har AV in/ut som gör att det är möjligt att spela in på den. den har även 1.3mp kamera som även går att filma med, mp3 spelare och video uppspelning som stödjer dom flesta format och en massa andra funktioner, men jag har bara tänkt använda den till att spela in video med den.

Jag har inte hunnit testa den med min FPV utruststning än, men jag provade spela in lite ifrån min DVD spelare och det verkar funka bra! den största fördel som jag ser med denna inspelningsenhet är att man kan se vad den spelar in och man kan framförallt se att den spelar in! den spelar in i 320x240 eller 720x480 och det duger för mig, kanske inte HD kvalitet precis men jag vill mest kunna lägga upp film med hyfsat bra kvalite på youtube och är inte så intresserad av perfekt video kvalite..

Jag köpte min JXD318 på BigBoxStore.com för 55dollar vilket med dagens dollar kurs känns helt okej, även med frakt till sverige så är den fortfarande hälften så dyr som en Pinnacle video device som jag hade innan.JXD318 har 2gb inbyggt minne och plats för TF minneskort om man vill ha mer utrymme, det finns även en dyrare modell JXD980 som har 8gb inbyggt minne om man hellre vill ha det.mer minne kanske kan vara bra om man har tänkt använda den som mp3 spelare eller om man har tänkt att titta på film på den, men ska man bara spela in så tror jag nog det räcker med 2gb om man tömmer den med jämna mellanrum.

så här långt tycker jag att den känns väldigt gedigen och enkel att använda, och framförallt känns den väldigt prisvärd, jag känner mig väldigt nöjd med mitt köp så här långt, men jag återkommer när jag hunnit testa den mer!

Inga kommentarer: