lördag 31 oktober 2009

Jumping Jack FPV del7

Sådär ja nu har min Jumping Jack fått lite svart färg på nosen!
delvis för att CCD kameran kan bli lite förvirrad om den har mycket rött i synfältet, men även för att dölja epoxi/glasfiber lagningen av motor kåpan.

Nu när jag ser min Pan/Tilt på plats så känner jag för att göra en ny!
jag tycker inte den passar till planet och dessutom har den en lite oroväckande stor yta som fångar vind, jag är inte så oroad för den aerodynamiska aspekten men mer för panorerings servot som får stå imot vindens kraft.
apropå panorerings servo så har jag inte orkat 180graders modda panorerings servot än, men jag räknar inte med att kunna flyga förens tidigast nästa helg iallafall så jag suger lite på karamellen...

Det var perfekt flygväder hela dagen idag, jag kunde se ifrån mitt köks fönster att skärmflygarna var ute och körde vinsch starter på Barkarby flygfält, och det brukar tyda på att det är bra flygväder! men tyvärr hade jag förhinder och kunde inte flyga idag...

Inga kommentarer: