fredag 9 oktober 2009

180 graders modd av servo


Jag har 180graders moddat ett nytt servo för kamera panorering, när jag kraschade min E-starter tänkte jag först att jag skulle slippa göra ett nytt servo och bara använda det gamla.
men det visade sig att servot fått lite mycket stryk i kraschen och funkade inte så bra längre..
så jag fick modda ett nytt servo! jag valde ett Hextronic 9grams servo, delvis för att det är ett billigt och pålitligt servo men även för att jag tycker det flexar mindre i servoarmen än vad mitt Hitec servo gjorde.

nästa gång ska jag köpa ett programeringsbart digital servo, så förhoppningsvis är den sista servo modd jag behöver göra!

Jag har skaffat smd motstånd för att få plats med dom innanför servo kåpan, dom är sjukt små och svåra att hålla reda på men väl på plats så funkar dom bra!

smd komponenter ska egentligen ligga plant och ytmonteras, men jag har lött fast dom stående för att kunna lödas fast i sladden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur fan lyckades du löda fast dom , jag skulle sitta halva dan och bränna sönder mitt eget finger /André

skunk sa...

hehe, och jag som var lite missnöjd att dom inte stod i exakt 90graders vinkel:P