måndag 5 oktober 2009

Det enda sättet att tysta en Futaba FF7!


Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så har jag köpt en Futaba FF7 som jag ska ha till min FPV flygning, eftersom det är nästan bara Futaba som går att använda med headtracker .
men precis som med min gamla radio så har även denna knapp ljud!!
räcker det inte med att knapparna klickar när man trycker på dom? måste dom pipa också?
kanske inte spelar så stor roll när man är ute på "fältet" eller om man har ett avskilt arbetsrum, men jag har mitt arbetsbord i vardagsrummet, så är det inte jätte poppis när min fru försöker titta på tv om jag sitter och blippar med irriterande pip...
så det enda sättet för mig att kunna programera min radio i lugn och ro är om jag får tyst på radion, och det enda sättet som jag förstått är tyvärr att operera lite (jag önskar det fanns en knapp)...


här är den lilla rackaren!

Inga kommentarer: