torsdag 8 oktober 2009

Nya framsteg och bakslag!

Jag har monterat motor och reglage i min FunJet bara för att upptäcka att Mitt nya fina 40A reglage inte fungerar. det är köpt hos hobbyking.com, det är det första jag köpt därifrån som inte fungerar, tyvärr så känns det knappast värt att skicka tillbaks det eftersom man får stå för frakten fram och tillbaks själv, inte för att det längre är möjligt eftersom jag "var tvungen" att öppna upp och se om det var något synligt fel (det var det inte)...
det är risken när man köper billigare grejer ifrån Kina, men bortsett ifrån tidsförlusten (tiden innan jag får tag på ett nytt reglage) så känns det inte så farligt eftersom jag inte känner att jag förlorat några pengar, eftersom allt annat jag köpte i samma order ändå var så pass mycket billigare så väger fortfarande upp.

Jag är dock grymt sugen på en provtur i helgen så jag har monterat i ett 25A reglage som jag hade liggandes hemma, jag hoppas att om jag flyger lite lugnt så borde reglaget hålla. alternativet är att jag även sätter i en mindre motor men det känns lite omständigare.


Jag har kapat av den främre delen av luckan och limmat fast den för att fästa kamera och video TX, jag har även gjort en bakre lucka för att lättare komma åt saker.

2 kommentarer:

Peter L sa...

Du vet la om att de fartreglagen inte har inbyggd BEC, dvs de ger inte ström åt mottagaren... Har också handlat 40A esc från hobbycity... fick köpa till separat bec..

skunk sa...

aha, det visste jag inte!
men reglaget funkar inte ändå, motorn startar inte..