lördag 24 oktober 2009

Lipo i Futaba FF7!



Jag har alltid hatat (hata är kanske ett lite starkt ord) att ha Ni-MH batterier i radion, även när dom är helt nya är dom riktigt dåliga, speciellt när man har dom i en computer radio där man pillar med inställningarna lite längre än vad man gör med en analog.
Jag tycker att det händer ganska ofta att man justerar några inställningar innan man ska flyga och vips så är batteriet redan dåligt! sen hinner man bara flyga en eller två gånger så är batteriet i princip slut!
nu har jag köpt Lipo batteri till sändaren så nu tror jag att det är slut med dom problemen iallafall! Jag köpte batteriet på Aircpro.com det är dom enda jag har sett som har lipo ackar som är anpassade för sändare.
jag har tänkt köpa lipo till sändaren länge men jag har alltid varit orolig för att inte få plats med en lipo ack i det lilla utrymmet på Futaba FF7, men nu när jag såg att det fanns anpassade ackar så fanns det inget att fundera på längre! den gamla acken som alltid låg och skramlade lite grann innanför batteri luckan åker i återvinningen, och den nya lipo acken sitter perfekt (utan att skramla och väsnas)!


Inga kommentarer: