onsdag 21 oktober 2009

SK60 minnen

Jag hittade den här filmen med SK60 på youtube..
blir lite nostalgisk och tänker tillbaks på mitten av 90-talet när jag gjorde värnplikten som SK60 mek. minns att man alltid var lite nervös när man hängde på raketer, det finns ju alltid en risk att dom flyger ur händerna på en när man hänger dom.
lite lustigt att när dom inspekterar planet så hänger 30mm automat kanoner under vingarna och sen när dom flyger så är det raketer...



Innan jag muckade fick jag även flyga med en sväng i sk60, inga raketer eller liknande, men det var någon roll och några G-svängar och en touch n go i västerås innan det bar av hem till uppsala igen, jag var navigatör på resan och hade fullt upp med att hålla koll på kartan, inte för att det spelade så stor roll eftersom piloten inte hade några problem med att hitta ändå...
jag fick även hålla i spakarna ett ögonblick innan vi landade i uppsala igen, helt klart ett flyg minne man inte glömmer.

skulle gärna vilja bygga en sk60 men det verkar inte finnas några färdiga kit tyvärr.
vet inte om jag har tid med ett scratch bygge just nu, men så småningom kanske!

Inga kommentarer: