söndag 30 augusti 2009

GWS E-starter

Min GWS E-starter ifrån MFT.nu har kommit!
Det är min första GWS byggsats så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men jag måste säga att jag blev positivt överraskad över den höga kvalitén!
cellplast detaljerna (kropp,vinge,fena,stabbe) var väldigt fint gjutna och passar bra ihop, och sen är det skönt med byggsatser där allt ingår som stötstänger gångjärn osv..
till och med en motor och propeller ingår, även om jag inte planerar använda motorn så är det trots allt mycket flygplan för pengarna!
en annan sak som jag uppskattar är när det ingår en ordentlig beskrivning, även om jag byggt tillräckligt många flygplan för att få ihop dom ändå så är det skönt med en bra beskrivning.
beskrivningen som följer med GWS E-starter är nog en av dom bästa jag har sett!
bra färgfoton med "steg för steg" bilder på allt, väldigt pedagogiskt och enkelt även för nybörjare att förstå.



Även om det här inte är en balsa byggsats med 100-tals delar så är det fortfarande en byggsats och inte ett ARF plan där allt är förberett. kroppen levereras i två halvor som man får limma ihop själv, och det tycker jag är perfekt eftersom man då kan planera sitt bygge lite bättre än om man får en färdig limmad kropp, det är så klart extra bra om man som jag tänker införa en heldel ändringar eftersom det ska bli ett FPV plan.

massor av tillbehör följer med byggsatsen, motor, propeller, lim, stöstänger, linkage, landställ, hjul osv..

Inga kommentarer: