lördag 1 augusti 2009

Alfa spit del2

Jag har jobbat lite på min spitfire..

jag snittade upp en ny lucka för att komma åt att göra en hylla för videosändaren och "pan" servot till kameran. hyllan gjorde jag av ett väldigt lätt depron liknade matrial som jag hittade på en konst och kontorsmatrials affär, det fanns i 3 och 5mm tjocklekar

jag skar ur "glaset" ur huven eftersom den inte var genomskinlig nog för att titta igenom med en kamera, men jag vill vill endå ha en illusion av att det fortfarande är en huv.

test montering av videosändaren, strax framför ska kamera servot sitta, på bilden syns även servot för höjdrodret.

huvluckan på plats. eftersom det inte är något glas i huven så hoppas att luftflödet ska räcka för att kyla videosändaren, eventuellt får jag göra några hål i bak kroppen för att få luftflöde in över videosändaren..

även motorn är monterad och jag tror att jag för första gången i mitt liv ska använda kontakter på sladdarna till fartreglaget, jag brukar alltid löda dom annars.

Inga kommentarer: