fredag 31 juli 2009

Kyosho minimum dödaren är här!

WOOHOO! jag är numera stolt ägare av en Parkzone Sukhoi!
sällan har väl ett plan varit så efterlängtat och omtalat som detta plan, hundratals inlägg på olika forum innan första planet ens levererats och det har inte minskat nu när planet väl har kommit.

Vad är det som gör detta plan så speciellt?
Kyosho har gjort liknade plan i samma storlek men kyosho har hela tiden riktat in sig på nybörjar piloter och har därför gjort väldigt lättflugna men ganska ospännande plan med platt eller välvd vinge. Parkzone Sukhoi är inte ett nybörjar plan utan ett plan för den som redan kan flyga och vill ha ett plan med nära 3D prestanda i minsta möjliga format, och helt RTF så klart!

En annan skillnad mellan Kyosho Minimum och Parkzone är att Kyosho väljer att hitta på en egen radio frekvens så att man bara kan flyga med deras radio (som känns lite leksaks aktig) medans Parkzone har valt att använda spektrum dsm2 som sin standard på sina flygplan.
därmed kan du välja om du vill köpa en billig 5kanals radio (som endå är en riktigt fin radio) eller om man hellre vill flyga med någon av spektrums finare computer radios så går det lika bra (heller ännu bättre antagligen..).

I lådan: flygplan,extra propeller,lipo batteri, laddare


skillnaden mellan Parkzone och Kyosho är I mina ögon väldigt tydlig, Parkzone har lyssnat och frågat vad som efterfrågas av dom som är intresserade, medans Kyoshos tankesätt är ett mysterium för dom flesta... (vem annars skulle välja att göra ett sportplan med 4kanaler men aerobatic modeller med bara 3kanaler?)


jag har inte flugit min än så ni får hålla tillgodo med ett youtube klipp jag hittade!

jag återkommer snart med en riktigt test av Parkzone Sukhoi, det här var mest tänkt som en teeser..

Parkzone Sukhoi finns att köpa på procar.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har ett ord att säga. avunsjuk!
men om jag någon gång ska köpa det planet ganska lockande men har inte pengarna så måste man ju också köpa en 2.4ghz radio trist:(/ANDRE

skunk sa...

Hehe, jag är rätt peppad!
ja det är synd att man måste köp ny radio, men om man väljer att uppgradera till bortslöst så kan man utan problem även byta till mottagare 35mhz om man vill..