onsdag 15 juli 2009

Rcflight VS. MFT= 1-0 !

Jag gjorde en beställning häromdagen på en ny motor och fällbar propeller till min easyfly, tyvärr hittade jag inte någon butik som hade båda produkterna jag var ute efter så jag fick dela upp beställningen på två butiker: motor ifrån rcflight.se och propeller ifrån mft.nu.

dagen efter jag hade beställt hade jag motorn ifrån rcflight.se hos posten, propellern ifrån mft.nu kom dagen efter vilket också är helt okej! men det kan bara vara en vinnare..

1-0 till rcflight.se!

jag har monterat in motorn i min Easyfly, det blev inte så himla snyggt och det grämer mig lite. speciellt jobbigt tycker jag det är att spinnern är större än kroppen (där motor och spinner möts).
jag skulle kunna flytta in motorn längre in i kroppen och därmed lösa det det problemet, men jag hade redan monterat motorn när propellern/spinnern dök upp och nu känns det lite jobbigt att riva isär allt igen, jag vill ju flyga!!

jag tror jag provflyger lite innan jag tar något beslut, jag har även haft tankar på att flytta upp motorn ovanför vingen som easyfly och liknande plan har,
mest för att slippa propellern i synfältet.

Inga kommentarer: