torsdag 2 juli 2009

FPV flygning nummer 4!



Jag tog mig en liten flygtur i morse också!
det blåste lite idag, men jag tänkte att det nog inte skulle vara någon fara..

Jag hade bestämt mig för att flyga ifrån toppen på bruket backen (den lokala soptippen som nu är skidbacke).
tänkte inte på att det var en massa lampstolpar och liftsystem där också som inte gjorde det så flygvänligt som jag först tänkt.

Flygningen gick dock bra, jag börjar vänja mig mer med att flyga med videoglasögon nu och känner inte att jag står och svajjar längre.
idag tyckte jag även att det var lättare att hantera motljus och så vidare, kan ha med valet av plats att flyga, men jag tror även att jag börjar få in rätt tänk med FPV flygandet och kan planera flygningen lite bättre nu.
jag tänkte att jag skulle vinna ganska mycket höjd direkt ifrån start, men snart insåg jag att vinden tilltog och speciellt på lite högrehöjd..
så fort jag kom upp på lite höjd så ville planet åka medvinds, och eftersom mitt plan inte är så motorstarkt så vågade jag inte flyga så länge.
jag ville inte riskera hamna långt bort med tomt batteri och inte kunna ta mig tillbaks.

Jag hade full laddad ack (om det nu var det som var felet) till min pinnacle video transfer grej idag och video inspelningen gick bra! det är dock alltid lite nervöst när man kommer hem och stoppar in usb stickan som jag spelar in på; har det blivit någon inspelning?

Inga kommentarer: