torsdag 23 juli 2009

En leverans med..

Jag har fått mina grejer ifrån New Generation Hobbies!
Jag blev lite orolig först eftersom dom skickade mitt paket utan försäkring eller spårning!
jag läste inte igenom så noga när jag la beställningen och tänkte eftersom frakten var ganska dyr och eftersom grejerna jag beställt kostade strax över 3000kr så tog jag förgivet att det var praxis att ha försäkring och spårning...
men det var det inte, så jag hade några oroliga nätter innan mitt paket kom fram!
nästa gång ska jag läsa mer nogrant på vad dom olika frakt alternativen hos NG hobbies innebär.

Men nu har jag alltså: 1st oracle diversity switch, 2st likadana 1.3 Ghz (Rx) mottagare,
1st (Tx) sändare!
Jag har även en patch antenn och en 5volts regulator ifrån Range Video påväg,
jag behöver 5volts regulatorn till min kamera eftersom den är på 5v och min nya Tx är på 12v.
Jag valde en 5volts kamera eftersom mitt nuvarande system är på 5v men nu skulle det såklart varit smidigare med en 12v kamera...

En lite trist grej med sakerna jag köpt ifrån NG hobbies är att inget är "plug and play" som jag har blivit lite bortskämd med ifrån grejerna jag köpt ifrån elecronicaRC..
det märks att det är kina grejer som igentligen är tillverkade för övervakning och inte är tillverkade för FPV. faktum är att jag har sett exakt samma mottagare och sändarpaket på ett flertal kina sidor för en bråkdel av pengarna jag betalade på NG hobbies..
men förhoppningsvis kan man lita på att man får bra saker åtminstone när man köper ifrån en välkänd firma.

en annan sak som störde mig var att videomottagarna inte levererades med strömkontakter, jag fattar att dom inte kan skickar med färdiga sladdar, men det vore trevligt om man åtminstone fick en kontakt så att man slipper börja leta efter lämpliga såna det första man gör.
eventuellt öppnar jag upp mottagarna och löder fast sladdrna iställer för att leta efter passande proppar

nu har jag dock beställt en bunt kontakter sladdar och grejjer för att kunna koppla ihop videomottagarna med switchen.
blev dock lite osäker på om man behöver några special "avskärmade" sladdar för videosladdarna?

tyvärr kan jag inte ta några bilder just nu eftersom min kamera/mobil är på lagning..





Inga kommentarer: