lördag 18 juli 2009

Fatshark nära katastrof!

alla mina prylar delar samma öde...

Jag tyckte att orginal skumgummit som sitter på Fatshark gjorde att videoglasögonen hamnade lite för nära ögonen, det var nästan så att det kändes som om ögonfransarna nuddade glasen ibland..
jag märkte dessutom att bilden blev skarpare när jag hade videoglasögonen några millimeter längre ifrån.
jag klippte därför ut skumgummi i samma form som orginalet, jag använde dom extra skummgummi grejjerna som följde med som mall.

jag tabbade mig dock rejält!
jag limmade fast skumgummit med CA lim helt utan att tänka på att CA limångor gör att plast/glas saker blir immiga, så även mina linser på videoglasögonen...
jag fick panik ett tag och tänkte att jag sabbat mina Fatshark videoglasögon!
jag skruvade isär videoglasögonen, ( jag fattar inte att allt jag äger alltid skruvas isär vid något tillfälle.. ) och när jag fått ur linserna och tvättat dom i diskmedel så såg dom helt okej ut igen!
och mina nya skumgummi grejjer funkar riktigt bra! mycket bekvämare än orginal iallafall.

slutet gott som tur var!

Inga kommentarer: