måndag 13 juli 2009

Data krångel och mer FPV!

Jag har gjort min 8:e FPV flygning, det var ett litet uppehåll i regnet och vinden mojnade lite så jag passade på..
tyvärr visade det sig att mitt redigerings program som följde med pinnacle video transfer grejjen hade en 15 dagars "provapå" grej som nu är slut!
nu måste jag köpa deras codec eller skaffa mig ett annat sätt att redigera filmen...
det är inte speciellt dyrt att köpa deras codec, men jag tycker det är dålig stil dom kör med; skicka med ett program som bara funkar i 15 dagar?
så jag ska se om jag kan lösa det på någon annant sätt, jag skulle hellre redigera mina filmer i adobe premiere som jag har jobbat en hel del med tidigare, men premiere känner inte igen fil formatet, jag laddade därför hem ett fil konverterings program men det gjorde att filmen fick en konstig kvalite och format så jag får exprimentera vidare med det...
vet inte om det finns någon plugin till premiere som gör att jag kan köra mp4 direkt i programet, men då kostar väl det antagligen mer än vad pinnacle codec gör..

Förövrigt har jag beställt en ny motor och propeller till min Easyfly, nu borde det bli lite bättre fart på grejjerna:)
dessutom har jag en ny ccd kamera på väg, jag har även funderat lite på hur jag ska bli av med video störningarna som tydligen alla som flyger med Fatsharks inbyggda Rx verkar ha...
jag har bestämt mig för att skaffa mig ett diversity system, dvs. en patch och en vanlig antenn som sammarbetar, den som har bäst mottagning är den som används.
den diversity mottagare jag vill har är dock slutsåld överallt så jag väntar lite med det så länge..

Jag har även bestämt mig för vilket som blir mitt nästa fpv plan!
men jag håller det hemligt sålänge.

2 kommentarer:

Peter sa...

http://mediacoder.sourceforge.net

Är en bra gratis konverterare för windows..

skunk sa...

tackar tackar!
funkar perfekt!