fredag 7 augusti 2009

Volt reglering i Alfa Spit

Jag har jobbat vidare på min Alfa spitfire.
jag har mest jobbat med att installera servon och att försöka lösa sladd dragningen till videosändaren och kameran på ett så smidigt sätt som möjligt, jag planerar att driva allt ifrån drivaccen för att spara lite vikt. eftersom min kamera är på 5v och min videosändare är på 12v, måste jag ha en volt regulator imellan videosändaren och kameran. så jag köpte en 5volt regulator ifrån Range video, förutom att reglera om till det antal volt man vill; 12v, 5v eller 3.3v så ska den även filtrera bort störningar. dom lovar att den ska vara väldigt bra och jag hoppas det stämmer, så här långt har jag inget dåligt att säga förutom att den är lite större än vad jag trodde!

6 gram, storlek 50 x 28 mm

Till kamera panorering har jag ett 5grams servo som är moddat för 180 graders rörelse, moddningen är inte perfekt eftersom servot rör sig lite olika långt åt olika håll men det får jag leva med tillsvidare...
dadde har en beskrivning på sin blogg om hur man moddar ett servo på rätt sätt men det är lite över min nivå just nu eftersom jag inte har allt jag behöver för att göra en sån mod..

tyvärr var jag tvungen att snåla lite så nu har jag plockat det sista servot ur min typhoon 430 "the wing" och även fartreglaget för att använda i min spit..
det är alltid tråkigt att behöva tömma ett fullt fungerande plan på utrustning, men jag är väldigt sugen på att komma i luften så snabbt som möjligt!

Inga kommentarer: