fredag 14 augusti 2009

Prisutveckling..

Jag har köpt två såna här små goda 5grams motorer till min Multiplex FOX!

Jag minns när jag köpte min första borstlösa 5grams motor för ett par år sedan, då kostade den strax över 700kr och jag tyckte det var ett kap!
tidigare hade motorerna i den storleken kostat 1200kr så det var ju praktiskt taget halva priset, nu köpte jag två motorer för mindre än halva priset på mitt förra köp (139kr st)...

Jag såg VR flyers FPV Fox här om dagen och blev helt såld!
jag visste att jag skulle vara tvungen att bygga en sån jag också, men det kändes fel att bara kopiera hans bygge, så jag bestämde mig för att bygga en två motorig Fox!
hans har en 10grams motor i nosen, så min får två stycken 5grams motorer på vingarna istället, men annars så kommer utrustningen vara ganska lika tror jag.

min setup:
motorer: 5g Hextronic 2000kv
esc: turnigy pentium 6A
mottagare: corona
acc: 2s 300mah
video Tx: Fatshark
kamera: "CCD killer"

bilder på bygget kommer...

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej vars köpte du dom jag har letat micro motorer men alla kostade 500+ tänkte bygga en micro cap i vinter/André

skunk sa...

jag köpte dom på RCflight.se

Anonym sa...

kul med 2 motorer så du slipper proppelrarna/André

skunk sa...

Ja, jag funderade på att göra en "pusher" i stil med easy star, men två motorer är coolare;)

nu när jag sitter och försöker få plats med allt i planet undrar jag om jag inte bara borde köpt en 10g och satt i nosen...