tisdag 4 augusti 2009

Flög med foxen!

inget plan i bild..

Jag gjorde en nytt försök att flyga hang med min Fox.
Jag såg på smhi att det verkade blåsa åt rätt håll, så jag tog en tur till "bruket" backen i jakobsberg för att kanske kunna få flyga lite hang!
när jag kom upp en bit i backen så verkade det ganska lovande, vinden låg inte riktigt rätt men inte helt fel iallafall. så jag gjorde några test kast med foxen och det gick att hålla sig uppe korta stunder när vinden blåste ordentligt.
men jag bestämde mig för att gå ända till toppen eftersom jag tänkte att där blåser det säkert mer! men jag kunde inte haft mer fel!
på toppen blåste det helt plötsligt ifrån ett annat håll? det verkar som om vinden följde med runt toppen och in i dalen där jag först var och gjorde det gick att få lite lyft just där.
på baksidan av kullen växer det taggbuskar och inget jag längtar efter att hämta ett plan ifrån, det har jag redan provat och inget jag ville uppleva igen.
så jag hade inte så mycket annat att välja på än att gå ner för kullen igen och försöka fånga lite hang nere där jag först var..
jag har nu bestämt mig för att motor konvertera min fox med en 10 grams motor, efter ha sett VR flyers FPV fox så är det inte omöjligt att jag blir tvungen att göra ett försök till det också:)

FPV micro plane Fox from VRflyer on Vimeo.

Inga kommentarer: