tisdag 8 december 2009

Durobatics Fokker D.VII klar!

Mitt första Durobatics bygge är klart!
jag ska ta bättre bilder i dagsljus i morgon, men just nu få dom här duga..


Nu ska jag bara hitta en bra dag att provflyga den på!
när jag började det här bygget var det tänkt som ett "LRF" flygplan jag skulle kunna flyga med i vardagsrummet, men nu är jag inte så säker på att det kommer gå..
hur som helst vill jag provflyga den ute först för att se hur den flyger innan jag bestämmer mig för om det är möjligt att flyga den inne.
jag tror att jag skulle ha behövt en lättare mottagare och motor för att kunna flyga med den hemma, men det känns helt okej att det "bara" blev ett riktigt RC flygplan som väger 12.21gram!

Fakta:

Spännvidd: 27cm
Längd: 20cm
Vikt: 12,2 gram
Motor: Brushless outrunner 2gram 7700kv
Mottagare: Microinvent Minor eco 35mhz 3kanaler
Propeller: Microinvent MCF3222 kolfiber
Actuator/servo: 2x Microinvent MCA1 (höjd+sidroder)

2 kommentarer:

MiquePe sa...

Den blev fantastiskt fin! Du är verkligen en grym mikromodellbyggare. Ser fram emot en film på premiären. Lycka till!

skunk sa...

Tackar!