söndag 22 augusti 2010

Slutet för Eppim..

Jag var ute på min vanliga morgon flygning idag, och det var lite blåsigare än vad jag skulle ha önskat (ganska mycket blåsigt). men jag var så sugen så jag ville flyga ändå, tyvärr är inte Eppim ett plan som hanterar vinden jättebra så det var en ganska vild resa till och från,
och tydligen var den så vild att vingen slets av!
jag var på ganska hög höjd och gjorde en skarp upptagning när planet plötsligt hamnade i en okontrollerad dykning som var omöjlig att ta sig ur och jag kunde inte förstå varför?
fick lite flashback ifrån när jag kraschade Funjeten.
bilden i goggles bryts av en dov duns och jag tar av mig goggles och ser till min förvåning en vinghalva singla ner ifrån 30-40meters höjd...
det är inte mycket kvar av Eppim, förutom att vingen är av så är kroppen av på två ställen så någon lagning blir det inte tal om.

Eppim fick några ganska hårda smällar igår (läs direkt träff med träd) och jag antar att det måste ha skadat kolfiber vingbalken som ledde fram till dagens händelse.

Nu står jag plötsligt helt utan FPV flygplan igen...

Inga kommentarer: