söndag 15 augusti 2010

Mera Eppim!

Jag var ute och flög lite Eppim igår och idag..
första flygningen igår gick bra, gjorde några mark starter och hade allmänt skoj!
när jag skulle flyga med lipo nr2 så fick jag plötsligt en massa video störningar, jag gjorde lite felsökning men hittade inget, så jag åkte hem..
hemma gjorde jag lite tester och hittade egentligen inget fel och när jag gjorde några tester med inbyggda Fatshark videomottagaren så var det inget fel.

Idag åkte jag iväg för ett nytt försök och även testa min "Redbull" pylon. jag började med att sätta på fläkten till "korven" och började sen fixa med planet.
korven var uppblåst på knappt 5minuter och sen kunde jag stänga av fläkten, och den höll sig uppblåst utan att jag knöt ihop den! men tyvärr började det blåsa ungefär vid samma tid och jag insåg snart att fläktarna inte var tillräckligt tunga för att hålla korven på plats!
jag fick tömma korven innan den skulle dra iväg...

Sen började jag ta en titt på videoutrustningen och såg att jag hade samma störningar som dagen innan! jag insåg att det måste vara något i min mark station som krånglade, jag kollade allt och insåg snart att det var min Oracle diversity som var boven i dramat!
Jag fattar inte varför dock, jag har inte ändrat något på jätte länge så jag bara antar att den är trasig.. det känns som att det har varit det ena efter det andra hela året så jag är knappt förvånad.


Inga kommentarer: