söndag 1 augusti 2010

Jetim vs. Funjet

Jag har börjat fantisera om ett snabbt "andra" FPV plan, jag är väldigt nöjd med min MX2 men det vore kul att ha ett snabbt plan att växla med..
första valet har varit att skaffa en ny Funjet, eller eventuellt nya Funjet ultra, men jag har även börjat snegla åt en Jetim ifrån Intermodel.
den är gjord av epp och kostar ungefär hälften så mycket (ink frakt ifrån frankrike) som en Funjet och har ungefär samma mått, Funjet är snyggare men Jetim lär ha en bättre vingprofil har jag hört. Funjet ultra har också en bättre (snabbare) vingprofil och styvare elapor matrial men den kostar omkring 1000kr för bara modellen och det känns inte så lockande med tanke på att jag räknar med att få en Jetim med motor,reglage för samma pris!

bild ifrån INTERMODEL.fr


Inga kommentarer: