lördag 28 augusti 2010

Alfa Spitfire FPV premiär!

Jag premiär flög min Alfa Spitfire idag!
starten var lite skakig men annars var det ganska odramatiskt.
Precis som jag trodde så flög den väldigt fint, bra fart resurser och fin roder harmoni.
det var ju även premiär för Flytron vTX+CCD killer kamera kombinationen, och även det funkade väldigt bra! jag är lite sugen på att köpa nya generationen CCD killer för att se om den är så mycket bättre som dom säger, men jag ska vänta lite.
jag var lite orolig för att Alfa spitfiren är lite skör eftersom den inte är gjord av EPO utan något formgjutet depron liknande matrial, men det kom lite på skam när jag skulle göra sista lågsniffen...
jag missbedömde höjden och satte den i backen på lite över halvgas! och jag trodde det var slutet för min spit, men när jag kom fram och inspekterade planet så hittade jag inget fel på det!
Jag tror den tål mer stryk än vad jag först trodde..

Svår fotad liten rackare den där spitten!

En av dom mer lyckade lågsniffarna...

Jag måste säga att jag är helt nöjd med min spitfire, jag funderar så klart på om jag ska våga sätta i ett panorerings servo till kameran, men jag har inte bestämt mig än.
nu är jag sugen på fler små jakt plan! kanske en EDF nästa gång? har ju aldrig haft ett fläkt drivet plan tidigare!

Film kommer..

Inga kommentarer: