lördag 21 augusti 2010

Morgon flygning!

Idag var jag iväg och flög med min Eppim, jag var uppe innan tuppen och på vägen till flygningen hann jag se både rävar och vildsvin!
Det var perfekt väder och flygningen gick bra, tyvärr fick jag för mig att jag skulle flyga med delat batteri till video och motor (det gick ju bra på foxen).
men det sabbade videokvaliten totalt, i mina Fatshark goggles gick det hyfsat men till min JXD videoinspelnings grej blev det fruktansvärt mycket sämre..

Jag måste skaffa ett snabbare servo till kamera panoreringen, eller rättare sagt jag har beställt ett snabbare servo ifrån hobbyflyg.com tillsamans med motor och reglage till min MX2. servot som sitter till kameran nu är något gammalt jag hade i lådan som antagligen följde med något flygplan, väldigt långsamt är det iallafall.

Nu väntar jag bara på att klockan ska bli lite mer så att jag kan åka till Gärdet och titta på när flyget firar 100år (i sverige)!

Här är en annan tidig morgonflygning med min Eppim!

Inga kommentarer: