tisdag 10 augusti 2010

Eppim flyger igen!

Eftersom min St models MX2 hade ett reglage brand tidigare i veckan så beslutade jag mig för att sätta ihop min Eppim igen.
den här gången skippade jag panorerings servo (och tilt) och satte på min 10mw Fatshark videosändare som tidigare satt i min MPX Fox.
och kameran är RCV922 som legat en månad på ett fält innan jag hittade den!
jag kom på varför jag hade problem med linjer i bilden när jag flög det här planet tidigare, det beror på att propeller axeln är lite sned, men eftersom det kostar i princip lika mycket att beställa en ny axel som att köpa en ny motor så får det vänta lite, jag måste prioritera mina inköp litegrann...


flygningen ägde rum precis när solen höll på att gå ner, och jag tycker min RCV922 gjorde ett hedersvärt jobb! den totala flygtiden var omkring 10min men jag klippte ner lite för att inte tråka ut er! till nästa flygning har jag monterat ett pan servo, jag lessnade lite på att inte kunna vrida på huvudet.

Inga kommentarer: