måndag 28 september 2009

the Sky Crawlers


Jag har just sett the Sky Crawlers, en ny anime flygfilm baserad på noveller av Hiroshi Mori.
Filmen utspelar sig i en fiktiv värld, ganska lik vår egen på 50-talet fast utan jet plan!
det är krig i europa men inte imellan några länder som har namn man känner igen..

Filmen är extremt snygg och handlingen är också bra, men det är inte en action film med högt tempo som man skulle ha kunnat tro, det är mer ett drama med action sekvenser.
handlingen är helt oförutsägbar och det går upp för en mer och mer att vad man trodde skulle vara en enkel krigs film visar sig vara något helt annat, jag gillar det!

Flygscenerna är väldig välgjorda och snygga och önskar dock att dom haft fler!
men allt som allt så tycker jag det är en sevärd film, om man gillar filmer i stil med Fight club och (första) Matrix så kan nog även denna passa!
men gillar man hjärndöd action så bör man nog undvika denna film eftersom tempot är ganska långsamt...




Jag är lite sugen på att bygga något av planen som är med, men jag har inte hittat några bra tre plans skisser än..

Inga kommentarer: