tisdag 8 september 2009

FPV E-starter klar för flygning!

Nu är min GWS E-starter färdig! tyvärr blev jag tvungen att använda orginal hjulen för att få tillräckligt med frigång för propellern...
jag ska dock beställa 2mm pianotråd så att jag kan bocka ett nytt landställ med längre ben så att jag kan använda snyggare (lite mindre) hjul.

Den fick bli ett klassiskt Cessna inspirerat färgschema, jag pensel målade den med vanlig vattenlöslig acrylfärg.

nosen fick bli grå eftersom jag fått bäst resultat med min RCV922 kamera med den färgen.

Under vingen: förutom höjd och sidroder servo syns nu lipo acken till videosändaren, RC mottagare och volt regulatorn som förser min kamera med 5volt (video Tx 12v).

Nu väntar jag bara på en fin dag med lite vind så att jag kan få provflyga!

Inga kommentarer: