måndag 14 september 2009

FPV E-starter på film

Jag var och flög lite i söndags med min E-starter och den här gången spelade min pinnacle in flygturen!
det var helt vindstilla på morgonen men innan jag hann till fältet så hade det börjat blåsa en hel del, men jag beslutade mig för att flyga ändå.
till den här flygningen hade jag bytt till en 8x6 propeller, jag hade en 10x6 tidigare men jag ville ha lite mer markfrigång innan jag bockar ett nytt landställ.
8x6 propellern gav inte samma stig som den större propellern men ändå helt okej, jag har beställt en Apc 9x9 som jag hoppas borde bli lite av ett mellanting...
starten gick bra och planet hoppade omkring lite grann av vinden så jag tänkte att lågsniffarna kanske får vila, och det fick dom också men av en helt annan anledning än vad jag trott!
bara ett par minuter in i flygningen så hör jag en traktor närma sig, jag tänkte att den säkert bara skulle passera.. men ljudet blir högre och högre och tillsist hör jag hur den stannar precis framför mig där jag står! jag gissar att han måste undra vad jag gör, men jag ser honom bara med kameran i planet.
jag tänker; bara han inte kommer fram och börjar prata! jag passar på att gå upp ganska högt med planet för säkerhets skull, och flyger en bit bort så han inte ska se planet så lätt.
efter en stund så åker traktorn vidare, och så fort jag anser att han är på tillräckligt långt avstånd landar jag planet. flygturen varade i lite över 15 minuter men jag tror säker jag kunde ha flugit längre men jag ville bara åka därifrån innan någon skulle komma och skälla på mig..

2 kommentarer:

Anonym sa...

fan va han måste ha undart när de står nån med sänadre och tjocka glasögon och bara stirrar rakt fram:P
i en kvart:PPP/André

skunk sa...

heheh, ja helt svartklädd och med luvtröja (med luvan uppe för att blocka ljuset) och stora svarta glasögon.. måste vara en syn det!