fredag 11 september 2009

Dubbel premiär!

Jag gjorde två premiärflygningar idag!
först ut var min GWS E-starter, den flög alldeles utmärkt redan ifrån första stund!
det märktes att jag hade gott om extra kraft i motorn och jag spenderade mesta tiden med att puttra omkring på halvgas eller mindre..
jag önskar dock att jag hade skevroder, inte för att det gick dåligt att flyga med bara sidroder men det är en annan respons med skevroder som jag saknade lite grann idag.
inte för att det går någon nöd på mig men så fort jag skaffat en ny radio och headtracker så kommer jag även skaffa skevroder!
tyvärr så spelade inte min pinnacle in min flygning idag, jag fattar inte varför men den gör så ibland har jag märkt.

Min ny premiär med min Multiplex fox med nya 10grams hextronic motorerna gick också bra!
med dom gamla så kändes det som att det var knappt planet orkade flyga och jag flög på full gas helatiden. men med nya motorerna var det stor skillnad, nu kändes planet som ett jet plan!
den flög dit man pekade och snabbt!
starten var dock lite skakig, den behövde en heldel trim till höger för att flyga rakt.
men när jag fått den intrimmad så flög den väldigtfint, men till nästa flygning ska jag ställa ner roder utslagen lite.
jag hade dock väldigt mycket video störningar idag, jag är lite förvånad för att förra gången hade jag nästan inga alls, men det gör även att jag önskar att jag hittar en liten 1.3ghz video sändare som jag kan använda till mitt diversity system..
men jag är hursomhelst nöjd! planet flög och det kom ner helt (även om den. sjunker som en sten när man slår av motorerna)



2 kommentarer:

MiquePe sa...

Din FPV-Fox är verkligen sjukt cool! Så mycket teknik inklämt i ett så litet plan. Att göra det tvåmotorigt är verkligen over the top, på ett gött sätt.

skunk sa...

tackar!
hehe, ja den är ganska svår att toppa!
jag har faktiskt funderat på att bygga en till för skojs skull, men jag har inte kommit på vad jag ska vilja göra annorlunda..
så jag letar lite halvhjärtat efter någon annat litet friflygande plan att FPV modda..