söndag 27 september 2009

Ny radio och lite annat.

Jag har sålt av endel grejer på tradera så nu har jag köpt en begagnad Futaba FF7 och beställt en headtracker ifrån flytron.com!
Det är min första Futaba jag äger, jag har alltid tyckt att dom är lite onödigt dyra men nu när det bara är dom som stödjer Headtrack så finns det inte mycket att göra..
jag har alltid flugit med Hitec tidigare, min enda tidigare erfarenhet med Futaba var när jag under en kort period på 90-talet fick låna en Futaba guld sjua, vilket något av det bästa på den tiden! inte för att jag märkte någon skillnad men det kändes lite speciellt minns jag.

Jag funderar på att bygga om min Hitec radio till en långdistans UHF radio så småningom, eftersom när man använder långdistans UHF inte kan använda headtracker (om jag förstått rätt). men ett sånt projekt ligger långt fram i tiden just nu...

det ska bli väldigt spännande att äntligen få testa flyga med headtrack!
jag har satt på skevroder och tagit bort sidrodret på min E-starter nu, jag visste inte att jag skulle få tag på en FF7 så snabbt annars kunde jag haft kvar sidrodret..

E-starter vingen är förberedd för skevroder och att ha ett servo i mitten, men jag valde att karva ur lite frigolit och göra plats för servon i vingarna istället.
eftersom jag valde att förstärka vingen med en 1x3mm kolfiber list istället för dom lite tjockare träpinnarna som följde med så fanns det redan färdiga skåror att lägga servo sladden i, väldigt praktiskt!

Inga kommentarer: