fredag 17 april 2009

X3D-BL projekt

Jag har börjat bygga en ny ram till mitt X3D projekt, just nu använder jag en X-ufo ram och växlade borstade motorer som inte ger några hissnande prestanda precis. men nu till min nya aluminium ram ska jag använda 4st 2022-kv924 borstlösa motorer som ska ge lite mer lyft kapacitet än dom borstlösa motorer som hör till X3d serien.





Mitten delen där X-base, X-3D och lipo ack ska sitta är löstagbar för att underlätta installation och sjusteringar.

Här är orginal X-ufo "kina" kortet som har samma mått som X-base som får illustrera hur korten senare kommer monteras.

Motorfäste, jag väntar med att borra hål för motorn tills jag vet vilken hålbild motorn har..

Tyvärr vet jag inte om eller när jag kommer kunna slutföra det här projektet eftersom jag precis fått veta att företaget jag jobbar på ska flytta utomlands och därmed är jag snart utan jobb...
det känns lite tveksamt just nu om jag kommer ha råd med fyra motorer och reglage,
men förhoppningsvis blir det en fortsättning!

Inga kommentarer: