torsdag 23 april 2009

Min JumpJet har kommit hem!

Jag har limmat på en ny färgrann hatt på min JJ så att den ska synas bättre,
men även för att skydda kretskorten.



Nu har min "JJ" äntligen kommit hem!
den var förvisso bara borta knappt en vecka...
Jag var spänd av förväntan över att få provflyga min JJ med nya programvaran, och jag blev inte besviken! jag provade lite olika inställningar i radion, en lite lugnare och en mer nervös inställning. jag märkte redan på den lugna inställningen att det var stor skillnad!
den svarade mycket snabbare och eftersom jag nu med en computer radio får tillgång till mer motor kraft och det märktes verkligen i accelerationen!
jag provade även att göra några loopingar, men det får jag nog träna lite mer på...
som tur var provade jag övergräs så det var ingen fara!

Det blåste lite idag och det förut hade det varit besvärligt att flyga, men idag var det inga problem alls eftersom det fanns mer kraft att styra imot med.

Jag är väldigt nöjd med min nya JJ och ser fram imot att testa flera inställningar på radion.
Jag ska lägga upp en film så fort jag hittar någon som är villig att filma...

Inga kommentarer: