måndag 9 mars 2009

X-ufo quadrocopter projekt del5

Här är ett ganska långt inlägg om en ganska obetydlig detalj!
Jag tänkte att jag skulle visa arbetsprocessen när jag tillverkade fästena till skyddsramen.

efter att jag programerat trådgnisten så trådade jag fram fyrastycken fästen ur 5mm aluminium


Jag ville använda så få skruvar som möjligt så jag hittade på en självlåsande bygel design.


Jag gjorde den mindre bygelbiten 0.01mm mindre för att få en bra passform men endå tillräckligt för att den ska kunna glida på plats, som det syns på bilden blir skarven nästan osynlig.


Sen borrade och gängade jag två hål, ett för att skruva ihop bygeln och ett för att kunna skruva fast ramen i bygeln.


Här är ramen och fästena provmonterade tillsammans


Och tillsist monterad på ramen!



Inga kommentarer: