tisdag 10 mars 2009

Palm-Z ZERO

För en tid sedan skrev jag om ett par billiga friflygs flygplan jag köpte, nu har jag radiostyrt (IR) ett av dom! jag gjorde enkelt för mig och satte i Silverlit Palm-Z elektronik och så använde jag en motor och propeller ifrån en Silverlit X-twin.

Jag borde ha använt min Didel mottagare för att spara vikt, men jag ville bara göra något enkelt och billigt. den totala kostnaden är 120kr för denna modell, 99kr för Palm-Z (net on net) och 20kr för flygplan (arme museet).

Motorn ger mer än tillräckligt med kraft och den flyger ganska fort!
mitt rum som är 5x5m räcker helt enkelt inte till, så jag får återkomma med mer information om flygegenskaper senare när jag har hittat någon plats att flyga.

Jag gjorde ett hål i kroppssidan för IR sensorn.

Palm-Z mottagare och 30mah lipo

Inga kommentarer: