söndag 22 mars 2009

Silverlit sopwith camel

Jag har just fått veta att Silverlit ska släppa en sopwith camel i sin X-twin serie!
verkar lovande tycker jag, inte bara för att jag gillar plan ifrån första världskriget utan även för att det verkar som att den kommer bli enmotorigt och styras med sidroder istället för tvåmotorigt och styras med motorstyrning som det var på dom gamla X-twin modellerna...

Ett perfekt litet billigt micro RC system att använda till egna projekt med andra ord!

Om man får drömma lite så hoppas jag dom släpper en motståndare till sopwith camel också, det klassiska röda tri planet Fokker DR1 eller en Fokker D.VII vore fantastiskt!
då skulle man kunna ha små dogfights i parken!

Om ni vill se mer om planen ifrån första världskriget så kan jag rekomendera filmen "The Red Baron" som handlar om Baron Von Richhofen, första världskriget absolut främsta flygar ess.
filmen är förvånansvärt sevärd, speciellt om man är flygintresserad...
det görs inte så ofta flygfilmer precis och speciellt inte filmer som håller sig nära verkligheten, även om denna film inte är en dokumentär direkt så har dom hållit sig ganska nära historisk fakta.


trailer för filmen The Red Baron

Inga kommentarer: