lördag 21 mars 2009

Silverlit Stingray del 2


Jag har haft tid att prova min Silverlit Stingray lite mer nu..
jag började med att ta bort klisterdekalen som satt på ovansidan, inte för att det gjorde stor skillnad men mer utav ren princip!

Sen har jag exprimenterat lite med tyngd pukten, den är ganska långt bak som det är och det gör att den flyger med en väldigt hög anfallsvinkel, om man sätter fast en liten tyngd i framkant så flyger den mer normalt "horisontalt" men då flyger den även snabbare och vill inte hovra och rolla. sätter man istället en liten tygnd i bakkant så blir den helt galen och vill bara hovra och rolla helatiden!

Jag exprimenterade även en del med att vika upp bakkanten lite, det gjorde att den kunde flyga ännu långsammare och svängradien som redan var liten blev mindre än en halvmeter!
jag kunde flyga i cirklar runt taklampan utan problem.

Men efter alla tester så kom jag fram till att den är bäst som den är orginal, men det är ett kul plan att prova olika aerodynamiska expriment på.

Inga kommentarer: