fredag 13 mars 2009

Plantraco 1/72 spitfire!

När jag var liten byggde jag en plastmodell av en spitfire i skala 1/72 och jag önskade ofta att det skulle gå att ha ett radiostyrt flygplan i den storleken, och nu är det nästan löjligt enkelt!
jag har sett folk bygga flygplan i den storleken (och mindre) tidigare, min nano pitts är nära den storleken så det är egentligen inte storleken som är det revolutionerande utan det faktum att det nu finns så små plan i RTF (ready to fly) utförande, inget mer pill med jättetunna actuator trådar! bara att ladda batteriet och flyga! dom är till och med provflygna innan dom levereras för att säkerställa att planet är funkar när kunden öppnar lådan!

Låter fantastiskt tycker jag! nu väntar jag bara på att dom släpper en Messersmith bf 109 också så att man kan ha en riktig dogfight i micro skala!

För att kuna flyga denna modell behöver man dock en plantraco radio eller en plantraco monolith buddybox som kopplas in i trainer porten på en vanlig radio.





läsmer på: plantraco.com

Inga kommentarer: