söndag 21 december 2008

Sub gram plan på tillfällig is

Mitt sub gram flygplansprojekt har legat lite på is sedan mitt dubbla bakslag den där svarta tisdagen för ett tag sedan, men nu känner jag mig redo att ta tag i det igen!

Jag har kommit på hur jag kan bygga en enklare mgBL motor som antagligen kommer bli effektivare (om jag har tänkt rätt), men det viktigaste är att den kommer bli mycket enklare att bygga vilket kan vara ganska bra när man siktar på en motorvikt på 30-40mg!

Angående mina mottagar problem så har jag bestämt mig för att beställa en ny ifrån koichi eftersom det är den lättaste mottagare som finns att köpa.
när jag lyckades sabba den förra så gick jag i tankar att jag kanske skulle bygga en egen istället för att kunna spara vikt och för att jag hade storhetsvansinne antar jag.. men jag har bestämt mig för att svälja stoltheten och inse mina begränsningar just nu.
jag har pluggat en heldel om hur man bygger mottagare och tror säkert att jag kommer bygga en i framtiden men det känns som att det är viktigare att få mitt första sub gram plan att flyga först innan jag börjar slipa på detaljer som skulle kunna bli lättare..
svårigheten med att bygga en mottagare är att få tag på komponenterna inte så mycket själva bygget, eller snarare att hitta komponenterna inom eu så inte frakten kostar dubbelt så mycket som komponenterna...

Inga kommentarer: