lördag 6 december 2008

Nano pitts flyger!

jag gjorde klart det sista på min nano pitts i veckan, och den flög faktiskt!
jag använde en x-twin motor och prop och det räckte mer än väl till!
det enda som inte fungerade så bra var min IR utrustning, jag monterade mottagaren i kroppen för att jag tänkte; picoo-z/palm-z osv.. brukar ju alltid ha det och jag har inte upplevt några direkta problem med det...
men tyvärr fungerade det inget vidare på denna modell, jag vet inte om det beror på att den här modellen är för snabb eller om det ha med ljusrören i rummet där jag flög att göra, men fakum är att jag tappade kontakt med modellen vid varje flygförsök (ca 10-15st).

jag tänker att jag nog i fortsättningen endast ska använda IR på långsamma "room flyers" och till modeller som den här som behöver en jumpahall eller liknande måste jag nog skaffa en plantraco 868 mHz radio istället..

det lilla jag hann se innan planet flög in i första bästa vägg eller tak eller liknande var att den verkar flyga riktigt bra!

fortsättning följer...

Inga kommentarer: