söndag 14 december 2008

Flying gliders!!


I helgen när jag var och julhandlade så hittade jag av en slump dom här två "profil" friflygplanen!
jag minns att jag hade en precis likadan focke wulf 190 när jag var liten, jag fick den av mamma när vi var på husvagns semester i norrland, jag minns att jag tyckte det var ett fantastiskt flygplan och använde det flitigt och jag minns sorgen den dagen då någon i familjen råkade sätta sig på planet...

Jag tror att det var det var då jag fick mina grundläggande kunskaper om aerodynamik, det var lätt att prova saker och se vad som funkade...
nu när jag har ett likadant plan i vuxen ålder så är det svårt att inte se lite mer kritiskt på planets minst sagt lite tveksamma färgschema och skalalikheten är inte är så särskilt hög men för 20kr/st är det ju fortfarande ett prisvärt flygplan som flyger riktigt bra!

nu är frågan om det är möjligt att fullfölja pojkdrömmen och göra planet radiostyrt?

Inga kommentarer: