onsdag 17 december 2008

Micro Mosquito



I veckan fick jag hem en Micro Mosquito som finns att köpa på Bluemonkey.se!
det är en insektsliknande helikopter med motroterande rotorblad, den har 3kanals styrning dvs höjd/gas, rotera i sidled och framåt/bakåt.

De motroterande rotorbladen gör micro mosquiton väldigt stabil och trim knappen är väldigt exakt och det är inga problem att få den att flyga utan att den snurrar helatiden som endel helikoptrar i den här prisklassen brukar lida av, nackdelen som jag ser det är att den är lite väl stadig och lite svår att få den att flyga framåt vilket är ganska vanligt på denna typ av helikoptrar!
jag tror dock att det ska gå att modifiera den så att den även kan flyga framåt lite snabbare, men det får jag återkomma med när jag har haft tid att exprimentera lite..

Jag gillar Micro Mosquiton eftersom det var en av dom första riktiga "kommersiella" micro helikoptrarna som kom ut på marknaden och det är kul att den går att köpa i sverige!

Kolla gärna in bluemonkey.se dom har en heldel andra helikoptrar och flygplan som man inte ser överallt.

fakta:
Längd: ca 18,5cm
Bredd: ca 16,5 cm (rotor)
Höjd: ca 9,5 cm
Flyg tid: ca. 10 minuter
Radio: 40Mhz 3kanaler

det finns även reserv rotorblad att köpa på komplett.se om oturen skulle vara framme!

Inga kommentarer: