lördag 23 oktober 2010

Jag har börjat på en quadrocopter ram för att prova ut styrkortet och eventuella motorer.
jag ska sälja riktiga glasfiber ramar i butiken, men jag har inte fått några såna än och som vanligt med mig så brinner det i knutarna!
så jag gjorde mig en ram i trä så länge..


Jag höll det så enkelt som möjligt och använde sånt jag hade hemma!
en 1meters furulist som jag delade i fyra, två plattor med plywood och fyra mindre plattor i plywood till motorena! sen tog jag landstället ifrån en gammal helikopter i 450klass.
landstället är förvisso ett som jag trådgnistat i aluminum, men ett orginal i plast skulle funka lika bra!

Nu väntar jag bara på motorer och reglage ifrån Hobbyking.

2 kommentarer:

Peter sa...

Har du kollar på diydrones, de har ju en arducopter nu för 499 dollar :-) .. Bygger du ramen själv så räcker det ju med att du skaffar ardupilot och imu shielden.. Verkar ganska cool, gps, waypoint navigering etc.. Själv funderar jag på en gaui nu.. och kanske köpa ardupilot senare..

skunk sa...

Jag såg det också, låter helt klart lockande! det börjar komma en hel del intressanta quads nu!

Jag var också sugen på gaui, tror det är en bra quad att börja med, men att det blev en KK tillsist var lite av en ekonomisk fråga.
allt till min kk quadro har kostat under 2000kr så här långt!