söndag 17 oktober 2010

Ännu en kall morgon!

Jag tog en tur med Mustangen i morse också!
jag fick skrapa rutorna på bilen för första gången den här hösten, det var strax under -3 i dag också.

Jag var uppe lite tidigare idag så solen hade inte riktigt gått upp, så dagens film blev lite mörkare men inte så det stör allt för mycket. den nya inspelningsenheten funkar mycket bättre i dåligt ljus än den JXD som jag hade tidigare, nu går det att se filmen utan att behöva mixtra med ljus inställningarna i Adobe premiere. en annan ganska bekväm grej med nya inspelningsenheten är att det går att lägga in filena direkt i redigerings programmet utan att först behöva konvertera filen till ett annat format. problem jag hade igår med minneskortet verkar vara borta!
tror problemen försvann när jag formaterade minneskortet, nu vet jag även att jag kan se på skärmens nedre högra hörn hur lång tid jag har kvar på minneskortet innan det är fullt.

Själva flygningen var helt odramatisk och bra!
Jag provade sänka kameran lite och jag tycker det blev bättre än tidigare.
Mustangen blir lite mer nervös (speciellt på höjdrodret) i högfart än vad Alfa spitfiren blev, men bortsett ifrån det så flyger den väldigt fint.
dessutom tål den ju en heldel stryk, det fick den även idag när jag landade i för högfart rakt in i en sten..

Inga kommentarer: