lördag 2 oktober 2010

FMS mini P-51D Mustang

Min FMS mini Mustang som jag beställde ifrån Singapore har kommit!
efter en vecka i tullen och tullavgift och sen ytterligare en vecka hos Schenker innan den tillsist hamnade hos mig.. den blev dyrare och det tog längre tid än jag hade gissat men nu är den iallafall här!

Den kom välförpackad i en frigolitlåda och första intrycket är iallafall mycket gott!
alla delar har väligt fin kvalitet och passar bra ihop.
allt utom motor och servon osv ingår och är förberett, linkage tillkapade i rätt längd och är alla dekaler på plats.

Storleken på den här mini Mustangen är ungefär samma som Alfa modellerna, dvs ungefär 80cm spännvidd. men största skillnanden mellan den här FMS modellen och Alfa är att den här är gjord av lite mer stöttålig och mjukare EPO cellplast, och Alfa har en lite hårdare skal konstruktion av ett depron liknande matrial.


Om det här hade varit ett vanligt bygge så hade jag bara behövt skruva in motorn och limmat servon på plats, men det här är så klart inget vanligt bygge!
jag tänker såklart övermotorisera lite och sen ska ju FPV utrustningen in!

alla delar passar ihop väldigt fint!

Till och med piloten är målad och redo att flyga! tyvärr får just den här piloten permission efersom en kamera ska ta hans plats..

Fortsättning följer!

Inga kommentarer: